Kraft Foods – ‘We satisfy the tastes of life‘…
the more perverse, the better; all we care for is your money

Daca va place cafeaua, probabil ati cumparat macar odata Jacobs. Din ceea ce se vinde la noi, nu este rea deloc. V-ati gindit insa ce fel de valori promovam de fiecare data cind cumparam un pachet de cafea Jacobs, comercializata de Kraft Foods Romania?

Daca nu, va invit sa mai priviti odata faimoasa reclama TV in care apare replica din titlu.  Sunt sigur ca o cunoasteti. In ce ma priveste, dupa ce am schimbat de zeci si zeci de ori canalul, de fiecare data cind a aparut la TV – si apare des, pe toate canalele – reclama cretina de care este vorba aici, am decis ca ajunge si am scris celor de la Kraft.

Le-am dat trei zile pentru a raspunde, dupa care am promis ca, daca nu voi primi un raspuns satisfacator,  voi lansa o campanie de descurajare a cumpararii produselor Kraft. Poate ca, chiar daca nu le pasa de morala, ii va ustura cind ii va atinge la punga – singura morala a ‘kapital-istilor’ nostri de doua parale.

Cum sunt sigur ca n-o vor face, scriu acum acest post, care va aparea automat dupa curgerea termenului de trei zile.

Transcriu mai jos mesajul trimis celor de la Kraft:

‘Eu sunt Alex, prietenul… Corinei
Ce vrei, iubitule, intotdeauna ti-ai dorit un fiu’
Ce parere aveti domnule/doamna, daca partenerul/partenera dvs de viata v-ar spune asta, iar fiica dvs ar fi Corina, fata usuratica care se reguleaza cu iubitul ei in casa parintilor, fara stirea mototolului ei de tata?
Ce fel de valori morale si de familie (fete curve, iubiti smecheri si nesimtiti, sotii perverse si tati idioti, etc.) promoveaza Kraft Foods prin astfel de reclame, haioase, dar cretine si destrabalate.
Va scriu ca unul care a apreciat si consuma consecvent cafeaua Jacobs, dar va marturisesc ca sunt gata sa lansez imediat o campanie de descurajare a cumpararii produselor dvs. daca nu renuntati la aceste metode perverse de subminare a moralitatii publice si familiale in Romania.
Astept raspunsul dvs. in urmatoarele trei zile, desi, sincer, nu-mi fac nici un fel de iluzii, cunoscind dispretul suveran al firmelor din Romania, inclusiv al cele straine, fata de consumator, dupa care voi face public acest mesaj pe Facebook si voi solicita si altora solidarizarea cu el.
Astept su nerabdare justificarea acestor metode imorale de crestere a profiturilor companiei dvs. pe spatele moralitatii indoielnice a romanilor.
Danut Manastireanu
* * *
NOTA: Spre surprinderea mea, am primit pe 27 august un raspuns de la Kraft Foods. iata-l mai jos:

Stimate Domn Danut Manastireanu,

Va multumim pentru interesul aratat produselor Kraft Foods Romania, in special fata de marca Jacobs.

Orice observatie pe care o primim este bine-venita, deoarece ne ofera o informatie noua despre felul in care consumatorii nostri gandesc si despre felul in care ei se raporteaza la reclamele companiei noastre. Consumatorul nostru are un rol important in decizia companiei Kraft Foods Romania de imbunatatire a modului de comunicare, astfel mesajul dumneavoastra a fost trimis catre departamentul de Marketing.

Brandul Jacobs a fost intodeauna strans legat de momentele petrecute alaturi de cei dragi. Mesajul transmis consumatorilor prin intermediul reclamei Jacobs Kronung este ca puterea alintaromei aduce oamenii impreuna la inceputul unei zile. Compania Kraft Foods Romania, prin intermediul acestei reclame, nu doreste sa incalce bunele moravuri ale societatii sau ale familiei.

Regretam daca mesajul reclamei Jacobs Kronung v-a creat vreun inconvenient si speram sa consumati cu placere pe viitor produsele noastre.

Cu deosebita stima,

Anca TOTEANU
KRAFT FOODS ROMANIA | Consumer Relations Coordinator
Office: +40 21 233 04 05
E-mail: consumator@krafteurope.com

Asa cum puteti vedea mai jos, consider acest raspuns, desigur, amabil, ca fiind unul politic si complet nesatisfacator pentru esenta obiectiei mele si public acest text, indemnindu-va sa va alaturati, daca doriti, boicotului meu fata de produsele Kraft Foods, pina cind aceasta reclama mizerabila va fi retrasa de pe piata. Va multumesc.
Stimata doamna,
Mai intii vreau sa va spun ca sunt placut impresionat de faptul ca primesc un raspuns la mesajul meu, tratament cu care nu sunt obisnuit in Romania.
In al doilea rind, desigur, apreciez ca legitim mesajul dorit de dvs. pentru Alinaroma: aducerea oamenior impreuna.
Felul insa in care va transmiteti mesajul, prin aceasta reclama perversa, duce in mod inevitabil la subminarea efectiva a valorilor familiei. Iar daca acest lucru nu are, poate, nici o importanta in tara de origine a Kraft Foods, lucrurile stau cu totul altfel aici.
Inteleg din mesajul dvs ca considerati aceasta reclama ca fiind in acord cu valorile firmei dvs si inteleg ca acestea includ subminarea familiei prim mesaje menite a va creste cu orice pret profiturile.
Asa fiind, va anunt ca nu voi mai cumpara produse Fraft Foods pina nu veti decide sa retrageti de pe piata aceasta reclama si ii voi indemna si pe altii sa faca la fel.
Cu profunda dezamagire,
Danut Manastireanu
Sursa: danutm.wordpress.com

10 răspunsuri

  1. Ai perfecta dreptate! Din pacate,am vazut ca inca mai baga reclama aceea la TV…Daca as consuma cafea,nu as mai cumpara Jacobs Kronung.

  2. desi ideea dvs de a arata ca aceasta reclama este una care clar duce cu gandul la faptul ca aceasta companie incurajeaza imoralitatea, sunt totusi profund dezamagita de faptul ca pot citi asemenea cuvinte perverse intr-o revista crestina. si nu orice revista, ci una care si-a castigat un renume in lumea crestina din romania. nu exista cenzori care verifica ce se scrie si se publica pe acest site? domnule danut manastireanu, pt o persoana care se doreste a fi crestina, cum va permiteti sa folositi acemenea termeni murdari in scrisoarea dvs adresata aceste companii? sper sa va cercetati inaintea lui Dumnezeu si sa dregeti cu har si sare cuvintele pe care le postati pe un site cautat tocmai pentru ca este ferit de mizerii de acest fel.

  3. super tare, mi a placut curajul tau de a trimite o scrisoare depreciativa la adresa celor care au promovat aceste valori negative ptr societate.

  4. @Estera – orice om cu capul pe umeri ar fi profund dezamagit sa vada un seaman de-al sau ca poate gandi in felul in care ganditi dumneavoastra. nu va suparati, dar mi se pare o lipsa acuta de coerenta in ceea ce ati trantit in comentariul de mai sus.

    orice persoana care este sau se doreste a fi crestina, pana si acele persoane care nici macar nu se doresc a fi crestine pot folosi cuvinte care apar in DEX pentru a-si exprima opinia. ceea ce ati afirmat mai sus dovedeste doar ce gandire limitata aveti ca un crestin ce va intitulati.

    @Danut Manastireanu – felicitari! sunteti un om cu coloana vertebrala.

  5. Sunt si eu curios sa stiu de ce nu a aparut comentariul meu ?
    Am facut un screenshot din ora in ora urmarind decursul „waiting for moderation”. Stiam ca , crestinismul inseamna si toleranta printre altele . Nu credeti ?

    O sa promovez screenurile pe mai toate canalele media sa vedem cat de ipocriti suntem. Si nu numai media .

    In masura in care acceptati laudele de ce nu acceptati si criticile ?

    Multumiri !

  6. aygun,
    Comentariul tau nu a fost aprobat si nu o sa fie. Imi pare rau, dar continutul nu consider ca este adegvat in cazul de fata.
    Ca administrator al saitului am obligatia de a retine anumite comentarii.
    Multumesc pentru intelegere!

  7. Bai … nu vreau sa fac o intreaga complicatie , dar pararea mea sincera e astfel : orice reclama ai face si orice lucru pe care l-ai produce , tot timpul va fi unul care sa zica ca este „genial” si altul care sa zica ca este „imoral” . Lucrul acesta il realizeaza si astia de la Kraft si desi s-au obosit sa raspunda , ma indoiesc profund ca o companie atat de mare va fi vreodata interesata de parerea unui singur individ. Plus sa fim seriosi , reclama „duce in mod inevitabil la subminarea efectiva a valorilor familiei ” ?! … care sunt acei oameni „afectati” ce ar necesita consiliere sau mai rau medicatie ? Pe mine si pe toate cunostiintele mele nu ne-au afectat … asta pt ca realizam ca reclama (desi proasta in opinia mea) este doar o simpla gluma … pe care cu totii putem sa o TOLERAM. Cred ca voi va consumati prea mult energia pe lucruri marunte si nu vedeti „the big picture”.